Prawidłowa realizacja projektów UE w OPS krok po kroku –

praktyczny kurs bezbłędnej realizacji i rozliczania zadania
Prowadzący
Małgorzata Jaźwińska
Data szkolenia
28 maja 2025
Kategoria kursu
  • O szkoleniu
  • Agenda
  • Najczęstsze pytania
  • Cel szkolenia:

    Szkolenie ma na celu kompleksowe przygotowanie księgowych oraz kierowników projektów unijnych w jednostkach pomocy społecznej (OPS i CUS) do prawidłowej, zgodnej z przepisami i bezpiecznej realizacji projektów UE. Uczestnicy przejdą przez każdy etap realizacji projektu – od momentu podpisania umowy, przez planowanie i prowadzenie dokumentacji, po rozliczenie końcowe – z naciskiem na wyodrębnioną ewidencję, politykę rachunkowości i unikanie błędów podczas kontroli.

  • Szkolenie dedykujemy:

    Szkolenie przeznaczone jest dla:

    • Głównych księgowych i pracowników działów finansowych OPS i CUS,
    • Kierowników projektów UE w jednostkach pomocy społecznej,
    • Pracowników odpowiedzialnych za rozliczenia, płatności i kontakty z instytucją zarządzającą,
    • Osób uczestniczących w kontrolach, audytach i ewaluacjach projektowych.
  • Czas trwania szkolenia:

    5 godz.
    9:00 do 14:00

O prowadzącym:

Małgorzata Jaźwińska
Małgorzata Jaźwińska
Ekonomista, praktyk z 27 letnim stażem pracy w instytucjach pomocy społecznej

Małgorzata Jaźwińska – Ekonomista, praktyk, z 27 letnim stażem pracy w instytucjach pomocy społecznej. Zarządza i nadzoruje pracę działu finansowo-księgowego ośrodka pomocy społecznej jako główny księgowy. Realizuje lub nadzoruje realizację projektów współfinansowanych ze środków UE i innych źródeł. Analityk budżetu na potrzeby wdrażania innowacyjnych rozwiązań zarządczych, cyfryzacji czynności służbowych na wszystkich etapach funkcjonowania i programów oszczędnościowych. Uczestniczy we wdrażaniu nowych form organizacyjnych w jednostkach pomocy społecznej. Posiada doświadczenie w ewidencji księgowej zakładów budżetowych, stowarzyszeń, fundacji i spółdzielni socjalnych. Magister ekonomii na UMCS w Rzeszowie, ukończyła studia podyplomowe na kierunku rachunkowość i zarządzanie finansami. Posiada certyfikat do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Ceniony prelegent szkoleń z zakresu gospodarki finansowej instytucji pomocy społecznej, rachunkowości jak i sprawozdawczości budżetowej oraz finansów publicznych. Autorka artykułów w prasie fachowej cenionych w Polsce wydawnictw.

Harmonogram

Moduł I - Od podpisania umowy do rozpoczęcia realizacji

Umowa o dofinansowanie i wniosek – dokumenty nadrzędne projektu
• Kluczowe zapisy umowy i ich wpływ na działanie OPS. • Jak analizować wniosek o dofinansowanie – budżet, wskaźniki, działania, terminy.
Planowanie działań projektowych
• Rozpisanie etapów projektu zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym. • Przypisanie działań do okresów rozliczeniowych – przygotowanie do ewidencji.
Budżet i kwalifikowalność kosztów
• Kategorie wydatków – na co można wydać, a co może zostać zakwestionowane? • Cross-financing, VAT, koszty pośrednie – jak planować, by nie stracić refundacji.
Wprowadzenie projektu do budżetu gminy i WPF
• Wprowadzenie środków do budżetu JST w podziale na źródła finansowania (dotacje celowe - środki UE + krajowy współfinansujący, wkład własny gminy • Uchwała Rady Gminy o zmianie budżetu • Środki przekazane z budżetu JST do OPS w formie planów finansowych i dotacji celowej. • Ujęcie projektu w WPF jako przedsięwzięcie • Planowanie środków na kolejne lata objęte umową • Aktualizacja WPF i budżetu JST. • Wykorzystywanie oszczędności

Moduł II - Prowadzenie dokumentacji, księgowości i rozliczenie

Wniosek o płatność – jak go przygotować bez błędów
• Refundacja, zaliczka, płatność końcowa – techniczna i księgowa część. • Weryfikacja dokumentów źródłowych – jak je przygotować do kontroli?
Wyodrębniona ewidencja księgowa i dokumentacja projektowa
• Jak prowadzić ewidencję – konta syntetyczne, analityczne, dekretacja. • Opisy faktur, przypisanie kosztów do działań, segregatory dokumentów.
Polityka rachunkowości dla projektu UE
• Czy potrzebujesz osobnej polityki dla projektu? Kiedy i jak ją opracować? • Obowiązkowe zapisy i wzorcowy dokument – każdy uczestnik otrzyma gotowy szablon.
Audyt, kontrola, trwałość projektu
• Jak przygotować się na kontrolę instytucji – praktyczna checklista. • Dokumentacja trwałości i zasady archiwizacji.

UWAGA:
Niniejszy program szkolenia objęty jest prawem autorskim Firmy Jaźwińska-Szkolenia.
Rozpowszechnianie, przetwarzanie lub korzystanie z tego programu bez wiedzy Firmy Jaźwińska-Szkolenia jest zabronione.

Drukuj agendę szkolenia

W jakim czasie będzie dostęp do wykupionego nagrania szkolenia?

Szkolenie nagrane do wykupienia w sklepie internetowym będzie dostępne przez 24 godz. od daty jego uruchomienia.

Czy mogę przesłać pytania do prelegenta przed szkoleniem?

Tak. Nadsyłanie pytań w tematyce szkolenia jest jak najbardziej pożądane. Pytania uczestników szkolenia zostaną przekazane prelegentowi celem udzielenia odpowiedzi podczas trwającego spotkania na żywo. Pytania nadsyłamy na adres kontakt@jazwinska-szkolenia.pl. Najpóźniej na 1 dzień przed szkoleniem.

Jakie metody płatności są akceptowane?

Płatność przelewem na konto wskazane na fakturze lub płatność za pośrednictwem naszej strony Internetowej – PayU przy rezerwacji szkolenia – faktura z dniem płatności elektronicznej.

Czy istnieje możliwość zwrotu pieniędzy za szkolenie?

Rezerwując szkolenie i dokonując płatności elektronicznej otrzymujecie Państwo fakturę. W przypadku rezygnacji przez uczestnika z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed planowaną datą szkolenia, środki nie będą zwrócone. Jeżeli rezygnacja będzie w terminie dłuższym niż 7 dni od daty planowanego szkolenia - środki zostaną zwrócone na konto, z którego dokonano płatności za uczestnika. Jeżeli szkolenie się nie odbędzie z przyczyn organizatora – środki zostaną zwrócone uczestnikom na konta z których dokonano płatności.

Jakie są wymagania techniczne do udziału w szkoleniu online?

Do przeprowadzania szkoleń online wykorzystujemy program ClickMeeting. Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.

Wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: co najmniej  MS Windows 8 (zalecany MS Windows 10 lub 11), Mac OS 10.13 (zalecana najnowsza wersja).
  • Procesor 2 GHz dual-core lub lepszy (4-core zalecane).
  • Minimum 2 GB RAM (najlepiej 4 GB lub więcej).
  • Najaktualniejsza wersja przeglądarki: Chrome, Safari, FireFox, Opera lub Edge.
  • Głośniki lub słuchawki.
  • Podłączenie do Internetu.
 
 

Czy mogę liczyć na pomoc informatyka?

Godzinę przed rozpoczęciem szkolenia oraz przez cały czas trwania szkolenia, zgłoszeni uczestnicy będą mieli dostęp telefoniczny do wskazanego przez Prelegenta informatyka, który - jeśli będzie taka potrzeba - udzieli pomocy odnośnie dostępu do udziału w szkoleniu.

Całość szkolenia online realizowana jest za pomocą platformy ClickMeeting.

Jak mogę złożyć zapotrzebowanie na szkolenie zamknięte?

Firma/Instytucja potrzebująca szkolenia zamkniętego dla swoich pracowników, powinna wysłać zapytanie ofertowe na adres kontakt@jazwinska-szkolenia.pl. Ze wskazaniem tematyki lub zagadnień w jakich oczekuje szkolenia lub warsztatów praktycznych. Wymagane jest określenie lokalizacji miejsca szkoleniowego i podanie ilości uczestników. Nasza firma przygotuje dla Państwa ofertę handlową, przesyłając ją Państwu drogą mailową.

Czy istnieje możliwość konsultacji eksperta/prelegenta w miejscu pracy uczestnika/uczestników?

Tak. W sytuacjach problemowych wymagających analizy dokumentów wewnętrznych organizacji/firmy/jednostki istnieje możliwość przeprowadzenia konsultacji na miejscu. Osoby zainteresowane powinny zgłosić taką potrzebę na adres mailowy kontakt@jazwinska-szkolenia.pl. Wskazując przedmiot i zakres konsultacji. Nasza Firma wyznaczy: czas spotkania, miejsce i koszt.

W jaki sposób uzyskam fakturę za szkolenie?

Faktura zostanie przesłana w dniu szkolenia na adres mailowy wskazany przy rezerwacji szkolenia, płatność do 7 dni po szkoleniu.

Nowość

Cena szkolenia
499 PLN
PROMOCJA
do dnia: 2025-05-26
449 PLN netto*
*cena bez VAT w przypadku finansowania ze środków publicznych

Biorąc udział w szkoleniu otrzymujesz:

  • Dostęp do nagranego szkolenia
  • Certyfikat uczestnictwa
  • Autorskie materiały szkoleniowe w wersji PDF
  • Możliwość zadawania pytań na żywo podczas szkolenia
  • Możliwość konsultacji telefonicznej do 7 dni po szkoleniu
  • Dołączenie do specjalnej grupy Messenger

Nabyte w trakcie przedmiotowego szkolenia umiejętności pozostają w bezpośrednim związku z branżą i zawodem uczestników szkoleń i mają na celu uzyskanie i uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Szkolenia obejmuje swym zakresem kształcenie zawodowe. W przypadku finansowania jego zakupu min. w 70% lub w całości ze środków publicznych będzie podlegało zwolnieniu z VAT na podst. art. 43 ust. 1 pkt. 29 lit. c ustawy o VAT.

Masz jakieś dodatkowe pytania?

 

Rezerwuj wydarzenie

Liczba uczestników
Available Bilety: 89
Bilety Liczba uczestników zostały wyprzedane. Możesz spróbować wybrać inny bilet.

Podobne nadchodzące szkolenia

skuteczna realizacja i rozliczanie programu w jednostkach pomocy społecznej
skuteczna realizacja i rozliczanie programu w jednostkach pomocy społecznej
Prowadzący
Małgorzata Jaźwińska
Data szkolenia
27 maja 2025
praktyczny kurs bezbłędnej realizacji i rozliczania zadania
praktyczny kurs bezbłędnej realizacji i rozliczania zadania
Prowadzący
Małgorzata Jaźwińska
Data szkolenia
28 maja 2025
Ewidencja księgowa dochodów i wydatków
Ewidencja księgowa dochodów i wydatków
Prowadzący
Małgorzata Jaźwińska
Data szkolenia
29 maja 2025
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *