Centralny Rejestr Umów

Nowy obowiązek dla każdej jednostki sektora finansów publicznych.
Prowadzący
Arkadiusz Jerzy Sputowski
  • O szkoleniu
  • Agenda
  • Najczęstsze pytania
  • Cel szkolenia:

    Od 1 lipca 2022 roku zaczną obowiązywać nowe regulacje zawarte w ustawie o finansach publicznych. Są one konsekwencją uchwalenia ustawy z dnia 14 października 2021 roku o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw. Ustawa ta w art. 6 wprowadza zmiany do ustawy o finansach publicznych, bowiem pojawia się nowe, teleinformatyczne narzędzie prowadzone przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych, a mianowicie Centralny Rejestr Umów. Zaniedbania obowiązków polegające na nie wykonywaniu lub nie dopuszczaniu do wykonania obowiązku prowadzenia, aktualizacji, udostępnienia lub wprowadzania danych do rejestru umów są sankcjonowane karą grzywny, karą ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Obowiązki w tym zakresie dotyczyć będą i małej wiejskiej biblioteki jak i dużej agencji rządowej.

  • Szkolenie dedykujemy:

    Kierownikom jednostek sektora finansów publicznych, skarbnikom / głównym księgowym jednostek sektora finansów publicznych, osobom odpowiedzialnym za realizację obowiązku zaprojektowania i wdrożenia systemu kontroli zarządczej, pracownikom, którym powierzono zadania w zakresie kontroli zarządczej;  pracownikom odpowiedzialnym merytorycznie za zawieranie umów, innym osobom zainteresowanym problematyką kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem.

  • Nabyte umiejętności:

    Po zakończeniu szkolenia uczestnicy zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do zapewnienia prawidłowo funkcjonującej kontroli zarządczej w swojej jednostce, w szczególności:

    1. Znają zasady funkcjonowania Centralnego Rejestru Umów (CRU);
    2. Wiedzą jakie umowy podlegają ujawnieniu w CRU;
    3. Wiedzą, kiedy obowiązki ujawnienia umowy należy dokonać;
    4. Wiedzą jak powiązać zmianę ustawy o finansach publicznych z ustawą o dostępie do informacji publicznej;
    5. Wiedzą jak ochronić dane osobowe osób fizycznych zawarte w umowie;
    6. Potrafią zidentyfikować ryzyko związane z nieujawnieniem umowy, lub niewprowadzenia danych do CRU;
    7. Znają zasady odpowiedzialności karnej.

    Podczas szkolenia omówione zostają wszystkie aspekty związane z wprowadzenie i funkcjonowanie Rejestru Umów.

    Uczestnicy szkolenia uzyskają odpowiedzi na następujące pytania:

    1. Jak określić przedmiot umowy??
    2. O jaką wartość przedmiotu umowy chodzi – netto czy brutto??
    3. Czy każda umowa powinna być numerowana??
    4. Czy i kiedy wykazujemy umowy o pracę oraz umowy zlecenie i o dzieło z pracownikami własnej jednostki??
    5. Czy do CRU będą wprowadzane aneksy do umów zawartych przed 1 stycznia 2021 roku??
    6. Co z tzw. „fakturami bezumownymi”??
    7. Jak określić wygaśnięcie umowy??
    8. Informacje niejawne i inne prawnie chronione, czyli jakie i kiedy mają zastosowanie???
    9. Ile wynosi najmniejsza kwota grzywny, która może zostać ukarana osoba naruszająca obowiązek związany z ujawnieniem umowy??
    10. Czy klasyfikacja budżetowa ma zastosowanie???
    11. Czy umowy techniczne podlegają ujawnieniu??
    12. Czy umowy tzw. parasolowe podlegają ujawnieniu w CRU ??
    13. Jak zmodyfikować wewnętrzne regulacje dotyczące kontroli zarządczej??
  • Czas trwania szkolenia:

    4 godz.

O prowadzącym:

Arkadiusz Jerzy Sputowski
Arkadiusz Jerzy Sputowski
Freelancer, prawnik, licencjonowany audytor wewnętrzny, wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych

Freelancer; prawnik (UMCS w Lublinie); absolwent Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie w zakresie studiów podyplomowych: skarbowość i podatki„; Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Stosunków Międzynarodowych – studia w zakresie „wiedzy o integracji europejskiej” oraz Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu Instytut Socjologii studia w zakresie zarządzania środkami Unii Europejskiej. Wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Wschodnioeuropejskiej w Przemyślu. Licencjonowany audytor wewnętrzny (lic MF. Nr 134/2004), audytor wewnętrzny wpisany na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów Wewnętrznych (wpis nr 782); członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Poland; b. Naczelnik Wydziału Finansowego Urzędu Miejskiego w Przemyślu, b. starszy inspektor kontroli gospodarki finansowej Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie, b. członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, długoletni pracownik służb finansowych Państwa i samorządu terytorialnego. Autor książki wydanej w 2020 roku przez ODDK Gdańsk pt. „Postępowanie egzekucyjne w administracji. Wzory pism dla wierzycieli należności pieniężnych.” cyklu artykułów w miesięczniku Finanse Publiczne wyd. PRESSCOM poświęconych nowelizacji ustawy o postępowaniu egzekucyjnym, oraz wydanej w listopadzie 2020 roku książki Postępowanie egzekucyjne w administracji po zmianach (wyd. Presscom Wrocław).

Harmonogram

Moduł 1

Podstawy prawne prowadzenia Centralnego Rejestru Umów (CRU).
Organ właściwy do prowadzenia CRU.
Zakres umów podlegających ujawnieniu w CRU.
Wyłączenia z obowiązku ujawnienia umów w CRU.
- umowy o małej wartości; - umowy dot. zamówień i konkursów, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy PZP.
Kogo dotyczą obowiązki w zakresie ujawnienia umów - art. 9 ustawy o finansach publicznych.
Zakres danych ujawnianych w CRU.
Umowy cywilne i umowy administracyjne (publiczne).
Umowy: pisemne, dokumentowane, elektroniczne, zawierane w formie szczególnej, umowy ustne i umowy per facta concludentia.
Porozumienia, w tym porozumienia zawierane pomiędzy JSFP.
Umowy w placówkach oświatowych - dot. niepodatkowych należności budżetowych.
Umowy techniczne (umowa o inkaso podatków i opłat, umowa o powołaniu biegłego, umowa o przeniesieniu prawa własności jako formy wygaśnięcia zobowiązania podatkowego).
Pozorny brak umowy.
Pułapki zastawione na JSFP przez ustawodawcę.
Powiązanie obowiązków w zakresie CRU ze standardami kontroli zarządczej.
Q i A z prowadzącym.

UWAGA:
Niniejszy program szkolenia objęty jest prawem autorskim Firmy Jaźwińska-Szkolenia.
Rozpowszechnianie, przetwarzanie lub korzystanie z tego programu bez wiedzy Firmy Jaźwińska-Szkolenia jest zabronione.

Drukuj agendę szkolenia

W jaki sposób uzyskam fakturę za szkolenie?

Faktura zostanie przesłana w dniu szkolenia na adres mailowy wskazany przy rezerwacji szkolenia, płatność do 7 dni po szkoleniu.

Jakie metody płatności są akceptowane?

Płatność przelewem na konto wskazane na fakturze lub płatność za pośrednictwem naszej strony Internetowej – PayU przy rezerwacji szkolenia – faktura z dniem płatności elektronicznej.

Czy istnieje możliwość zwrotu pieniędzy za szkolenie?

Rezerwując szkolenie i dokonując płatności elektronicznej otrzymujecie Państwo fakturę. W przypadku rezygnacji przez uczestnika z udziału w szkoleniu w terminie krótszym niż 7 dni przed planowaną datą szkolenia, środki nie będą zwrócone. Jeżeli rezygnacja będzie w terminie dłuższym niż 7 dni od daty planowanego szkolenia - środki zostaną zwrócone na konto, z którego dokonano płatności za uczestnika. Jeżeli szkolenie się nie odbędzie z przyczyn organizatora – środki zostaną zwrócone uczestnikom na konta z których dokonano płatności.

W jakim czasie będzie dostęp do wykupionego nagrania szkolenia?

Szkolenie nagrane do wykupienia w sklepie internetowym będzie dostępne przez 24 godz. od daty jego uruchomienia.

Czy mogę przesłać pytania do prelegenta przed szkoleniem?

Tak. Nadsyłanie pytań w tematyce szkolenia jest jak najbardziej pożądane. Pytania uczestników szkolenia zostaną przekazane prelegentowi celem udzielenia odpowiedzi podczas trwającego spotkania na żywo. Pytania nadsyłamy na adres kontakt@jazwinska-szkolenia.pl. Najpóźniej na 1 dzień przed szkoleniem.

Jak mogę złożyć zapotrzebowanie na szkolenie zamknięte?

Firma/Instytucja potrzebująca szkolenia zamkniętego dla swoich pracowników, powinna wysłać zapytanie ofertowe na adres kontakt@jazwinska-szkolenia.pl. Ze wskazaniem tematyki lub zagadnień w jakich oczekuje szkolenia lub warsztatów praktycznych. Wymagane jest określenie lokalizacji miejsca szkoleniowego i podanie ilości uczestników. Nasza firma przygotuje dla Państwa ofertę handlową, przesyłając ją Państwu drogą mailową.

Czy istnieje możliwość konsultacji eksperta/prelegenta w miejscu pracy uczestnika/uczestników?

Tak. W sytuacjach problemowych wymagających analizy dokumentów wewnętrznych organizacji/firmy/jednostki istnieje możliwość przeprowadzenia konsultacji na miejscu. Osoby zainteresowane powinny zgłosić taką potrzebę na adres mailowy kontakt@jazwinska-szkolenia.pl. Wskazując przedmiot i zakres konsultacji. Nasza Firma wyznaczy: czas spotkania, miejsce i koszt.

Jakie są wymagania techniczne do udziału w szkoleniu online?

Do przeprowadzania szkoleń online wykorzystujemy program ClickMeeting. Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.

Wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: co najmniej  MS Windows 8 (zalecany MS Windows 10 lub 11), Mac OS 10.13 (zalecana najnowsza wersja).
  • Procesor 2 GHz dual-core lub lepszy (4-core zalecane).
  • Minimum 2 GB RAM (najlepiej 4 GB lub więcej).
  • Najaktualniejsza wersja przeglądarki: Chrome, Safari, FireFox, Opera lub Edge.
  • Głośniki lub słuchawki.
  • Podłączenie do Internetu.
 
 

Czy mogę liczyć na pomoc informatyka?

Godzinę przed rozpoczęciem szkolenia oraz przez cały czas trwania szkolenia, zgłoszeni uczestnicy będą mieli dostęp telefoniczny do wskazanego przez Prelegenta informatyka, który - jeśli będzie taka potrzeba - udzieli pomocy odnośnie dostępu do udziału w szkoleniu.

Całość szkolenia online realizowana jest za pomocą platformy ClickMeeting.

Cena szkolenia
400.00 PLN netto*
*cena bez VAT w przypadku finansowania ze środków publicznych

Biorąc udział w szkoleniu otrzymujesz:

  • Dostęp do nagranego szkolenia
  • Certyfikat uczestnictwa
  • Autorskie materiały szkoleniowe w wersji PDF
  • Możliwość zadawania pytań na żywo podczas szkolenia
  • Możliwość konsultacji telefonicznej do 7 dni po szkoleniu
  • Dołączenie do specjalnej grupy Messenger

Nabyte w trakcie przedmiotowego szkolenia umiejętności pozostają w bezpośrednim związku z branżą i zawodem uczestników szkoleń i mają na celu uzyskanie i uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Szkolenia obejmuje swym zakresem kształcenie zawodowe. W przypadku finansowania jego zakupu min. w 70% lub w całości ze środków publicznych będzie podlegało zwolnieniu z VAT na podst. art. 43 ust. 1 pkt. 29 lit. c ustawy o VAT.

Masz jakieś dodatkowe pytania?

 

Podobne nadchodzące szkolenia